مدیریت زندگی خصوصی و اجتماعی

زندگی بهتر با OverActive

مدیریت زندگی خصوصی و اجتماعی

زندگی بهتر با OverActive

خرید عاقلانه

این نوع خرید بر پایه اصول زیر استوار است: 

1 -ازجیبت بپرس میخواهی چه چیزی را و از کجا بخری. 

2-در تمام امور زندگی باید عقلانی رفتار کرد. هر جایی که از عقل استفاده نشود لاجرم شکست بدنبال خواهد داشت. 

 

 از آنجاییکه درآمد افراد ثابت است بنابراین باید با مدیریت هزینه ها و منابع طوری عمل کرد که زندگی دارای قوام و دوام لازمه باشد. 

برخی بر این عقیده اند که با کار بیشتر میتوان زندگی بهتری مهیا کرد.شاید تا حدودی درست باشد,ولی انسانها ذاتا طوری عمل میکنند که با افزایش درامدها خواسته هایشان هم بیشتر میشود و در مجموع تغییر فاحشی در روند کلی زندگی رخ نمی دهد و حتی به مرور زمان خوشی و رضایت از زندگی کم میشود.باید توجه داشت که انسانها کار میکنند تا زندگی کنند نه اینکه زندگی کنند تا کار کنند. 

ولی میتوان با مدیریت درآمد و هزینه و خریدهای عقلانی با داشتن یک منبع درآمدی ثابت رضایتمندی کافی و وافی را از زندگی کسب کرد.  

حتما میپرسید منظور از خرید عاقلانه چیست؟؟؟چگونه یک خرید میتواند عاقلانه باشد؟؟؟  

بگذارید این مساله را با بیان یک مثال توضیح دهم: 

 

 فرض کنید شما در صدد خرید یک لباس یا وسیله با یک ویژگی های خاص هستید و درآمد شما هم ثابت است و این لباس یا وسیله در هر یک از مراکز خرید زیر قابل خرید است: 

 1-بوتیک یا فروشگاهی شیک در بالای شهر 

 2-پاساژی لوکس در وسط شهر 

 3-فروشگاهی بزرگ در بافت قدیم شهر 

 4-مغازه ای کوچک در بافت قدیم شهر 

 5-بازارهای هفتگی 

 

 پرواضح است که تفاوت فاحشی بین قیمتها در هر کدام از مراکز خرید فوق مشهود است ولی روند نزولی قیمت و درآمد ثابت شما به شما میگوید که از کدام مرکز خرید کنید تا بتوانید با مابقی آن به آخر ماه یا هر زمانی که مجددا حسابتان شارژ میشود برسید. 

نگران پرستیژ خود نباشید و نیازی هم به خرید مخفیانه نیست.چشم و هم چشمی را کنار بگذارید و با خریدی عاقلانه با کمترین هزینه آنچه را که بدان علاقه دارید بدست آورید. 

یادتان باشد هزینه ای که می کنید ملاک کیفیت جنس خریداری شده توسط شما نیست بلکه رضایتمندی شما از خرید انجام شده و صرفه جویی حاصله و لذتی که از ذخیره آن صرفه جویی برده اید ملاک است.

خرید هدفمند

همیشه باید توجه داشت که داشتن هدف یکی از مهمترین و پیچیده ترین مسایل در زندگی روزمره امروزی است.چرا که انتخاب هدف باید با یک سری پیش شرطها همراه باشد که از آن جمله میتوان به 

۱-دید کلی فرد از جامعه 

۲-حمایتهای اجتماعی 

۳-توانایی های فردی 

۴-قدرت اقتصادی 

اشاره کرد. 

باید توجه داشت که در تمام امور حتی خرید کردن باید هدف در نظر گرفت.حتما میپرسید:چگونه؟؟؟ 

قبل از اینکه اقدام به خرید کنید ابتدا لیستی از چیزهایی که قرار است بخرید به ترتیب اولویت نیاز و مکانی تهیه کنید.چرا مکان : چون یک مسیر را دوبار نروید.سپس اقدام به خرید نمایید.توجه کنید که خریدهای شما شامل لیستی است که بهمراه دارید.اگر در حین خرید چشمتان به چیزی خورد که شاید نیاز داشته باشید.در گوشه ای یادداشت کنید و بعد از رفتن به منزل تفکر کنید که آیا واقعا به آن نیاز دارید یا نه.اگر بله در لیست خرید آتی خود قرار دهید و اگر نه که از لیست خریدتان حذف کنید. 

توجه کنید که چشمتان به عقلتان چیره نشود.